טיול ייחודי המשלב את שמורות הטבע של זימבבוואה ובוצואנה עם אחד מפלאי תבל – מפלי ויקטוריה. נבקר בשמורת הטבע הגדולה של זימבבוואה – שמורת האוונגה. נטייל ברכבי ספארי מיוחדים ופתוחים ונצפה מקרוב במגוון חיות הבר האפריקאיות, אוכלי עשב, טורפים ועופות.  נטייל בשמורת הטבע צ'ובה בבוצוואנה, שמורה זאת התפרסמה בכמות הגדולה של עדרי פילים המגיעים אליה ונהנים מהנהר הזורם בשמורה, נהר הצ'ובה. נשלב טיולים ברכבי ספארי ושייט בספינה על נהר הצ'ובה. נראה את בעלי החיים החיים המגיעים לנהר, עדרי פילים היורדים למים לשתות ולהתרחץ, היפופוטמים מפהקים משמיעים קולם, אנטילופות הנהנות מעשב ירוק על גדותיו, עופות מים מיוחדים ותנינים הרובצים בשמש. נסיים את הטיול במפלי ויקטוריה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, הידוע גם בשמו המקומי – מוסי אואה טוניה "העשן הרועם". כמות מים אדירה נופלת ברעש אדיר וברסס הנראה למרחוק, במפל על נהר הזמבזי, גובהו של המפל כמאה מטר ורוחבו מעל קילומטר וחצי והוא נמצא על הגבול שבין זמביה וזימבבוואה ומהווה אחד מאתרי התיירות המיוחדים של דרום יבשת אפריקה.


מסלול הטיול

יום 1 - תל אביב - יוהנסבורג – מפומלנגה
נטוס לדרום אפריקה, לאחר הנחיתה ביוהנסבורג נטוס לנלספרוט ומשם נטייל במחוז מפומלנגה אזור עשיר בתופעות טבע מעניינות ונופים מרהיבים ופראיים, בינות הרים, מפלי מים, יערות קדמונים, פרחים וציפורים.
לינה : אזור בלייד ריבר

ימים 2-3 – הדרך הפנורמית – שמורה פרטית
נצא בדרך הפנורמית המפורסמת, המציעה את אחדים מהנופים המהממים ביותר באזור. נבקר  ב"חלון האלוהים" אשר קיבל את שמו בזכות הנופים הדרמתיים, הנשקפים מנקודות תצפית שונות, הצופות אל ירידה תלולה של 300 מטר לתוך גיא עטור יער טבעי וסבוך. נבקר בבורות המזל של בורקה, אשר נחצבו על ידי מים שזרמו לתוך נהר בלייד ויצרו גלילים מרהיבים (עד לעומק של 6 מטרים) בעלי שוליים חלקים וצבעוניים. מבנה טבעי זה מסמן את תחילת קניון נהר בלייד, שהוא הקניון השלישי בגודלו בעולם, המפורסם ביופיו הטבעי ובמגוון הצומח והחי שבו. נצא לנקודת תצפית - שלושת הרונדאבלים, שלוש תצורות סלע דמויות בקתות. אחה"צ נמשיך לשמורה פרטית – Kapama. נצא לספארי (בג'יפים פתוחים) של אחר צהרים וערב.
לינה : שמורת קפמה  

יום 4 – שמורה פרטית – יוהנסבורג
נבלה את שעות הבוקר בשמורה הפרטית, לקראת צהרים ניסע לשדה התעופה לטיסה אל יוהנסבורג.
לינה : יוהנסבורג 

יום 5 - יוהנסבורג – מפלי ויקטוריה, שייט על הזמבזי
נטוס למפלי ויקטוריה בזימבבוואה. לאחר סידורי ההגירה בשדה ניסע אל המלון. אחר הצהרים נצא לשייט עד השקיעה על נהר הזמבזי. הזמבזי הינו הנהר הרביעי בגודלו באפריקה (אחרי הנילוס, הקונגו והניג'ר) והארוך ביותר הזורם לכיוון מזרח, לאוקיינוס ההודי, במהלכו מצפון מערב זמביה הוא עובר דרך 6 מדינות במסלול שאורכו 2700 ק"מ. נהנה מתצפית חיות לאורך הנהר. עופות מים, היפופוטמים, תנינים ואחרים. לאחר השייט נשוב למלוננו.
לינה : מפלי ויקטוריה

ימים 6-7 - סיור במפלי ויקטוריה – שמורת הוואנגה
נצא לסיור במפלי ויקטוריה, אחד משלושת מפלי הענק בעולם (ניאגרה ואיגואסו הם האחרים), רוחבם כ-1.7 ק"מ וגובהם 108 מטר והם מוכרזים כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. כמות המית הממוצעת הזורמת במפלים היא כ – 1100 מטר מעוקב, אך יש שינוי בהתאם לעונות השנה. המים היורדים בזרם אדיר יוצרים רסס הנראה למרחקים ובשמם המקומי הם נקראים מוסי-אואה-טוניה "העשן הרועם". נערוך סיור בשביל הפונה למפל בנקודות תצפית שונות ונראה את פסלו של דייויד ליוינגסטון, מגלה הארצות שגילה את המפלים והעניק להם את שמם. לאחר ארוחת צהרים ניסע לשמורת האוונגה. האוונגה היא השמורה הגדולה ביותר בזימבבוואה בשטח של 14,600 קמ"ר של טבע פראי. בשמורה מגוון גדול של למעלה מ- 100 מיני יונקים ויותר מ-400 מיני עופות. נבלה יומיים בשמורה ונערוך תצפיות בעלי חיים ברכבי ספארי מיוחדים בשעות הבוקר ואחרי הצהרים. בשמורה עדרים המונים מאות פרטים של פילים ואוכלי עשב נוספים כמו גנו, קודו ואנטילופות נוספות וכן טורפים כמו אריות, נמרים ואם יתמזל המזל נראה גם את הזאבים הטלואים, הציידים הנדירים של אפריקה.
לינה : מפלי ויקטוריה

ימים 7-8 שמורת צ'ובה בוצוואנה
בשעות הבוקר ניסע לבוצוואנה ונעבור את הגבול אל שמורת צ'ובה וללודג' הסמוך לנהר צ'ובה. אחר הצהרים נצא ברכבי ספארי מיוחדים לתצפית חיות בסמוך לנהר. הנהר מהווה מקום בו מתרכזים הרבה אוכלי עשב הבאים לאכול מהעשב הירוק הסמוך לנהר, עדרי פילים יורדים לגדת הנהר כדי לשתות, לשחות או לשחק ולקרר את גופם במים. בשמורת צ'ובה מפורסמת בכך שבה נמצא ריכוז הפילים הגדול ביותר באפריקה. למחרת בבוקר נצא לשייט בספינה על נהר הצ'ובה ונראה את מחזות הטבע הנהדרים, אוכלי עשב על הגדות, עופות מים, תנינים והיפופוטמים ועדרי פילים יורדים לנהר.
לינה : שמורת צ'ובה

ימים 9-11 צ'ובה – מפלי ויקטוריה – יוהנסבורג – תל אביב
בבוקר נצא חזרה לעבר שדה התעופה הסמוך למפלי ויקטוריה ונטוס ליוהנסבורג. עם ההגעה נצא לסיור ברובע סוואטו ומשם אל שדה התעופה לטיסה חזרה ארצה. נחיתה בתל אביב בבוקר למחרת.

 

 


תאריכי יציאה ומחירים
יעד הטיולתאריכי הטיולמחיר לאדם בחדר זוגי
שמורה פרטית בדרום אפריקה, זימבבוואה, בוצוואנה ומפלי ויקטוריה21.6-2.7.175112 $

• טיסות בינלאומית בחברת אל על
• לינה: בבתי מלון ובלודג'ים ברמה גבוהה כמפורט
• כלכלה: שלוש ארוחות ביום
• מים מינרלים ברכבים במהלך הספארי
• תחבורה: אוטובוס וכן בשמורות - ג'יפ ספארי מיוחד, כדי לאפשר צפייה בבעלי חיים
• מדריך המקומי, דובר אנגלית
• מדריך ישראלי מומחה לאפריקה
• דמי כניסה לשמורות ולאתרים כמפורט
• תשר לנותני השרותים בחו"ל
• אשרת כניסה כפולה לזימבבוואה – $45 משולם במקום ( כפוף לשינויים ).
• ביטוח רפואי ומטען.
• הוצאות בעלות אופי אישי כגון שתייה, כביסה, קניות וכדומה.
1. הטיולים מבוססים על טיסות אל-על, והם עשויים להשתנות בהתאם לשינויים בלוח הטיסות.
2. חיסונים – יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית לקבלת החיסונים המתאימים ( קדחת צהובה חובה או אישור )
3. הטיול כולל נסיעות בכבישים ( חלקם משובשים ) ובדרכי עפר.
4. המסלול מתאר את אתרי הביקור, יתכנו שינויים בסדרי הביקורים והלינות.
5. יש להצטייד בדרכון ובו לפחות 5 דפים ריקים.